Batch opdatering

By | 20. februar 2020

Hvis du vil lave en masseopdatering kan du lave en batch opdatering, f.eks. for at ændre medlemsstatus på alle kontaktpersoner med en bestemt projektnote gemt på dem.

Denne guide tager udgangspunkt i medlemsstyrings-guiden og er en fortsættelse til den, men princippet er det samme for alle batch opdateringer.

Under “Mine funktioner” kan du finde “Batch opdatering”

 

 

Som admin har du lidt flere muligheder end dette, men princippet er det samme.

Batch opdatering fungere stort set som rapportgenerator, se guiden her for at få mere udførlig guide om opsætningen.

 

Efter projektnote gemt på kontaktperson

  1. Vælg det data du skal bruge for at dobbelt-tjekke at er ved at opdatere det korrekte data
  2. Vælg den type data som allerede er oprettet på de kontaktpersoner du vil opdatere
  3. Sørg for at vælge “Nøgle” og sæt filter til “ikke lig med” og lad feltet være tomt. På denne måde får du ikke også alle de kontaktpersoner som ikke har oprettet denne projektnote
  4. Opret relevante filtre, såsom denne hvor den kun tager alle kontaktpersoner som har fået oprettet denne projektnote efter 01-01-2018
  5. Vælg om alle resultater skal med. I nogle tilfælde vil det være en fordel at tage dem 50 eller 100 af gangen, i det tilfælde skal man sørge for at frasortere dem som allerede er blevet opdateret med et filter.
  6. Kør batchjob

 

Efter projektnote gemt på virksomheden

  1. Vælg det data du skal bruge for at dobbelt-tjekke at er ved at opdatere det korrekte data
  2. Vælg det data du skal bruge for at dobbelt-tjekke at er ved at opdatere det korrekte data
  3. Vælg den type data som allerede er oprettet på de virksomheder kontaktpersonerne du vil opdatere hører under (eller de virksomheder du vil opdatere)
  4. Sørg for at vælge “Nøgle” og sæt filter til “ikke lig med” og lad feltet være tomt. På denne måde får du ikke også alle de kontaktpersoner som ikke har oprettet denne projektnote på virksomheden
  5. Opret relevante filtre, såsom denne hvor den kun tager alle kontaktpersoner som har fået oprettet denne projektnote på virksomheden efter 01-01-2018
  6. Vælg om alle resultater skal med. I nogle tilfælde vil det være en fordel at tage dem 50 eller 100 af gangen, i det tilfælde skal man sørge for at frasortere dem som allerede er blevet opdateret med et filter.
  7.  (8) Kør batchjob

 

  1. Hvis der er nogen på listen som ikke skal opdateres, kan de fravælges ved at trykke på filter-knappen
  2. Klik for at fjerne markeringen
  3. “Filtrer”
  4. Hvis listen er som den skal være, tryk på “Kør batchjob”

 

  1. Marker det felt som skal opdateres
  2. Vælg den værdi der skal opdateres til
  3. Opdater

 

Du kan vælge nemt og hurtigt at tjekke at felterne er blevet ændret

  1. Vælg den person du vil tjekke
  2. Tryk på “Vis SMV/POT kontaktperson”

 

Her kan du se at kontaktpersonen nu står som medlem

Categories: Medlemsstyring, Projektnote

Skriv et svar

Category:

Skriv et svar