Oprettelse af brugergruppe

By | 1. oktober 2018

Brugergrupper kan bruges til at dele projektnoter blandt enheder eller brugere. Det bruges ofte når enheder arbejder sammen om projekter eller hvis der kun er bestemte personer som skal have adgang til en projektnote.

 

  1. Tryk på menuknappen 
  2. Hold musen over “Administration”, så fanen til højre kommer frem
  3. Tryk på “Brugergrupper”

 

Opret ny brugergruppe ved at klikke på “Ny brugergruppe”

 

  1. Skriv et navn
  2. Skriv en beskrivelse
  3. Vælg et ikon, dette gør det nemmere at finde gruppen (kan også være beskrivende for hvad gruppen er til)

  1. I “vælg ikon” kan du vælge mellem mange slags ikoner, i flere forskellige mapper her i venstre side.
  2. Vælg dit ikon, så brugergruppen ikke har standard-ikonet.

 

Deling

Som default vil brugergruppen blive delt med din egen enhed.

 

Hvis du skal vælge andre enheder at dele med, skal du trykke på  ved “Vælg deling”

  1. Der er 2-3 niveauer af enheder. Vælg først enten blandt de først synlige enheder eller tryk på pilen for at se underliggende enheder
  2. Vælg underliggende enheder
  3. Her kan du enten markere alle, eller fjerne alle markeringer
  4. Se bort fra disse knapper, da de pt fungere som “marker alle” og “marker ingen”

 

Valg af brugere:

  1. Tryk på “Brugere” fanen i toppen
  2. Vælg brugerne ved at trykke på “Tilføj”

 

I ventre side kan du vælge hvilken enhed du vil vælge brugere fra, i højre kan du vælge brugerne.

Ved at holde CTRL eller SHIFT nede kan du vælge flere end 1 bruger.

Categories: Administrator, Oprettelse

Skriv et svar

Category:

Skriv et svar