Business center Bornholm holder styr på deres kunder ved hjælp af to projektnoter. En projektnote til screening og en projektnote til eventuelle forløb.
I deres screening indsamler de data om første kontakttype, og dermed har de mulighed for at lave statistik over hvordan kontakten med kunden opstår og dermed bliver de klogere på hvordan kendskabet til BCB udbredes og hvor de kan forbedre deres opsøgende arbejde.
Ved hjælp af udviklingsområder skaber BCB et overblik over hvad virksomhederne har størst fokus på, fordelt på kundegrupperne de arbejder med. Dermed kan de tilpasse deres tilbud efter behov og bruge indsamlet data når de skal planlægge fremtidige arrangementer. Dette har den effekt at virksomhederne får bedre og målrettet vejledning, og BCB vil blive en mere relevant samarbejdspartner for virksomhederne.
I forløbs projektnoten registrere BCB en kategori og en gruppe, både ved start af forløbet og ved slutningen. Dermed har man mulighed for at lave en statistik over hvor mange virksomheder der flytter sig under forløb med BCB. Man registrere hvilken type af forløb der er tale om og angiver en beskrivelse som dermed sikre forankring af BCBs viden i organisationen, både for fremtiden og her og nu hvis en medarbejder er syg eller på ferie. Når man registrere en forløbstype har man også mulighed for at sammenholde antal forløb indenfor de definerede kategorier med de resultater man laver i screeningerne, på den måde har BCB mulighed for at se sammenhængen mellem det de observere (Screening) og det de arbejder med (Forløb og arrangementer)
BCB har valgt at man i samarbejde med virksomhedens markere mål for et forløb ved opstart, dermed tager man i dialogen afsæt i de ting man også måles på. Undervejs i forløbet, og efterfølgende, markeres det om målet er realiseret. Det sikre at de kan føre statistik over om de lykkedes med forløbne, og ligeledes kan man ved afslutningen af et forløb sammen med virksomheden samstemmer forløbets succes, på den måde italesættes BCBs succes, da virksomheden selv er med til at lukke forløbet ned. Dette sikre at både BCB og virksomheden er enige i de opnåede resultater sammenholdt med de definerede mål.
På baggrund af data fra Screeninger og Forløb, samt noter omkring møder og arrangementer har BCB også fået udviklet nogle rapporter (Statusnoter) som leverer de nøjagtige data de skal levere til forskellige interessenter og analyse arbejdere. Dette sikre ligeledes at alle hos BCB forstår vigtigheden af at registrere data i ESCRM da det danner grundlag for afrapporteringer måde internt og overfor politikerne.
Projektnoterne er udarbejdet af Business Center Bornholm i samarbejde med ESCRM.
Hvis man føler sig inspireret, skal man være velkommen til at kontakte os for at få hjælp med at udarbejde nye projektnoter.